اخبار داخلی
شماره: 1037
1391/03/18 - 08:30
كارگاه سونوتراپی درتهران برپا می شود

دبیر اجرایی دومین كنفرانس مهندسی توانبخشی ایران گفت : همزمان با برگزاری این كنفرانس در تهران ، كارگاه سونوتراپی (استفاده از امواج فراصوتی در درمان ) برپا می شود .

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا؛ دكتر' سیامك خرمی مهر' روز چهارشنبه در این گفت و گو با بیان این مطلب افزود :در حال حاضر امواج فراصوتی از پركاربردترین انرژی ها در توانبخشی بیماران است و در كارگاه سونوتراپی با معرفی خصوصیات و ویژگی های امواج صوتی ، علل كاربرد آنها در حوزه پزشكی و درمان و همچنین عوارض و آثار بیولوژیكی آنها مورد بررسی قرار می گیرد . به گفته وی مهندسی توانبخشی یك شاخه جدید و توسعه یافته مهندسی پزشكی است و متخصصان این رشته به بالا بردن توانایی‌ها و بهبود بخشیدن به كیفیت زندگی افراد كمك می‌كنند.

'خرمی مهر 'خاطرنشان كرد : دومین كنفرانس مهندسی توانبخشی با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در خصوص فعالیت های توانبخشی و همچنین كاربردی كردن و فرهنگ سازی علوم مهندسی در توانبخشی برگزار می شود. در این كنفرانس كارگاه های ماساژ ، طب فشاری ، ماساژ كف پا ، دست و لاله گوش یا عملكرد رفلكسولوژی ، آنالیز حركت و پیكرشناسی ورزشی برپا می شود. وی افزود: همچنین عملكرد دستگاه 'تحریك مغناطیسی سر ' در این كنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد. با استفاده از این دستگاه مناطق مختلفی از مغز عمدتا نواحی كه در بروز بیماریهایی همچون فلج ، عدم تعادل ، شنوایی ، میگرن ، پاركینسون ، افسردگی ، درد عضلانی و اختلالات عصبی نقش دارند ، مورد هدف قرار می گیرند.

دومین كنفرانس مهندسی توانبخشی تا 19 خردادماه در تهران ادامه دارد.

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved